Röra

Såg just ett program om röra....från ett ovanligt perspektiv.

Det kopplade samman röran med kreativitet.
Det slog an strängar i mitt inre....
kommer fortfarande i håg hur mitt skrivbord såg ut när jag var liten.
Hur irriterad jag blev på mamma om hon nån gång städade där.
Hon flyttade om mina saker och la dem i högar.
När hon "städat" hittade jag INGENTING....fick jag ha min röra ifred så visste jag precis var jag hade allt!

Numera vill jag ha ordning...var sak på sin plats, för det skapar lugn.

Men när jag är innen i en skapar fas...målar skriver eller gör sjalar...
.ser mitt arbetsrum ut som ett bombnedslag!!!
Det måste få vara så...just då.
UR KAOS.....SPAPAS ORDNING....

När jag är färdig med mina projekt...är avslutningen att jag återställer ordningen.

Det är väl som med allt annat....vi mår bäst av en balans.

Jag såg i programet hur en av författarna hade samma anteckningsbok som jag...av samma anledning...
Han skrev upp viktiga saker i sin handflata!!
För den kunde han inte tappa bort!!

kramis E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0