Tillfälligheter?

Nu när jag läst min bok....som bara är ett embryo till bok egentligen...har tanken väckts....
kunde jag inte plocka ut stycken ur boken och skriva om dem till noveller eller nått?

I natt drömde jag som vanligt en rörig dröm, men jag körde bil och körde rakt in i en skola av något slag.
Sladdade runt i korridorerna och kände mig vilsen.
En äldre manlig lärare frågade mig vad jag gjorde där.
Det visste jag ju inte.
Han sa att jag kanske borde vara i skolan som låg mitt emot,
vi följdes ut och han visade mig vägen.
Så var jag i den andra skolan, men kände mig lika vilsen.
Jag viste inte var min klass var, vilka kurser jag skulle läsa, eller vad jag gjorde där.
Jag visste bara att jag egentligen hade gått här tidigare, och att jag egentligen inte behövde gå här.
Jag var mycket trött.

Men, plötsligt visste jag att jag skulle uppsöka rektorn.
På väg till hennes expedition kände jag att jag var tvungen att byta linje.
Jag behövde gå en skrivarkurs!
Jag visste att jag hade så mycket jag ville skriva och kunde behöva lite stöd och hjälp på vägen.

Så idag när solen äntligen visar sig och jag sitter och njuter på ballkongen ringer min syster.
- Du ska få en länk av mig....
Det är en sida som tar emot noveller! En novelltävling.
Du får tävla med hur många bidrag du vill!



*LER STORT*

Nu vet jag vad jag ska ska göra.....
kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0