Chakramålnings kursen

På min andliga kreativa resa har jag gått många kurser. Jag har tagit till mig kunskap och införlivat den i vardagen.

Chakra är energicentra i vår kropp. De följer regnbågens färger, med röd längst ner vid svanskotan, orange något högre upp, gult vid solarplexus ( hm...gult...solar...) grön/rosa vid hjärtat, blått vid halsen, lila vid tredje ögat och vitt högst upp. Det finns fler chakran än så, men de här är de största.
Varje chakra, står för olika känslor och behov, och vi jobbar ständigt med dem. Ibland kan ett chakra vara nästan avstängt och ibland kan det vara för aktivt.
Första gången jag kom i kontakt med chakran för egen del var mitt rotchakra en tunnliten rödsvart "tråd", min behandlare sa att jag måste börja tänka mer på mig själv, för jag höll på att vara dränerad på min egen energi, gav för mycket till andra..... så sant hon hade. I det gula chakrat bor mycket av visdomen, men där lagrar vi också vår oro och ängslan.

Varje chakra har en egen grundton, och det finns eteriska oljor som påverkar olika chakran.
Vi kan öppna, balansera och hela våra chakran på olika sätt. Ett sätt är att använda sig av olika andningsövningar.

När jag samlat den kunskapen satt jag på min kammare och funderade. Jag insåg att det borde gå att kombinera färg doft andning och musik. Så föddes tanken på chakra målnings kursen.

Min syster skapade musik som påverkade ett chakra i taget.

Jag samlade en grupp kvinnor som fick arbeta med andning, dofter, och musiken. De fick måla (med fel hand, för att komma åt sitt undermedvetna) Sedan samtalade vi kring bilderna och hjälptes åt att tolka. Vi avslutade varje träff med en meditation och de fick till uppgift att skriva dag/natt bok till nästa gång, för att följa förändringar i tankesätt.

Kursen var mycket uppskattad, Jag ser fram emot att så småningom kunna hålla fler.......

I ljus och kärlek / E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0